Jak uniknąć bólu pleców w pracy biurowej?

Posted by admin on 11th Kwiecień 2017 in Inne tematy

Bolący kręgosłup często dokucza osobom mającym pracę siedzącą. Jest to wynik wielu czynników splatających się ze sobą – nieprawidłowego krzesła, postawy, braku ruchu. Gdy także po kilku godzinach spędzonych przy biurku masz trudności z rozprostowaniem się, dokuczają ci bóle pleców oraz nadmiernie napięte mięśnie, sprawdź razem z nami, jak walczyć z tymi niedogodnościami.

 

Zasadniczo najważniejsze jest właściwe krzesło biurowe oraz odpowiednie siedzenie na nim – to podstawa, ale jeszcze nie wszystko. Również w trakcie pracy nie powinniśmy stale znajdować się w jednej pozycji, ale ruszać się zarówno na krześle, jak i od czasu do czasu zejść z niego.

 

W poszukiwaniu właściwego fotela biurowego

Pracodawca powinien zapewnić pracownikom komfortowe fotele biurowe. Niestety, nie zawsze są one w pełni dopasowane do potrzeb użytkownika. Dlatego ważna jest możliwość regulacji poszczególnych parametrów krzesła. Dotyczy to przede wszystkim osób niższych, wyższych oraz tęższych.

 

Dobry fotel biurowy powinien mieć możliwość regulacji wysokość siedziska, wychylenia oparcia, a także głębokości siedziska oraz podłokietników. Wtedy każdy użytkownik krzesła będzie mógł dostosować je do siebie. Oczywiście, jeżeli kupujemy krzesło do domowego biura, możemy zdecydować się na model dopasowany specjalnie do nas, gdy nikt inny nie ma z niego korzystać.

 

Ergonomia korzystania z foteli biurowych

Wtedy, gdy fotel będzie dobrze wyregulowany i dopasowany, nie powinniśmy mieć żadnych problemów z zajęciem na nim ergonomicznej pozycji sprzyjającej komfortowej pracy bez ryzyka dla kręgosłupa.

 

W trakcie siedzenia stopy powinny dotykać cała swoją płaszczyzną podłogi. Kolana powinny być zgięte pod kątem około 90 stopni do 115 stopni. Uda powinny spoczywać na siedzisku od 2/3 do 3/4 swojej długości, dlatego ich część powinna wychodzić poza siedzisko i pozwalać na łatwe zgięcie kolan. Plecy powinny na całej swojej długości przylegać do oparcia. Oparcie krzesła powinno mieć wybrzuszenie w miejscu lędźwi, czyli w dolnej części pleców. Jeżeli krzesło go nie ma, możemy zastosować specjalne podkładki pod lędźwiowe pod plecy albo poduszkę.

 

Ważne jest też właściwe wyregulowanie położenia podłokietników, jeżeli w trakcie pracy piszemy na komputerze. Łokcie powinny spoczywać na podłokietnikach, co odciąża nadgarstki i pomaga w pracy. W dobrym krześle podłokietniki powinny mieć możliwość ustawienia szerokości.

 

Jak jeszcze zminimalizować powstawanie bólów pleców?

Jeżeli pracujesz w pozycji siedzącej praktycznie przez cały czas, pamiętaj o tym, aby co kilkanaście minut poruszać się. Możesz zrobić to na krześle pozwalającym na „dynamiczne” siedzenie, które posiada mechanizm określany jako Synchro. Dzięki niemu możemy łatwo wychylić się na krześle do tyłu bez utraty kontaktu pleców z oparciem.

 

Co godzinę lub dwie godziny warto też wstać od biurka i przespacerować się lub wykonać kilka ćwiczeń, na przykład skłonów. Ćwiczyć możemy też przy biurku, na przykład przez rozciąganie ramion, nóg, zataczanie kółek nogami i stopami.

 

Dla komfortu naszego pleców ma też wpływ to, co robimy poza pracą. Warto zaopatrzyć się w dobry materac oraz w poduszkę, najlepiej ergonomiczną – wtedy także możemy zminimalizować ryzyko bólu pleców. Pamiętajmy o tym, aby nie dźwigać zbyt dużych ciężarów, a jeżeli już musimy coś podnieść, zawsze zginajmy wtedy kolana, aby nie nadwyrężyć pleców.

 

Jeżeli szukasz dobrej jakości krzeseł biurowych, które pomogą ci w zapobieganiu bólów pleców, sprawdź już teraz ofertę sklepu internetowego Centrum Krzeseł. To tutaj możemy znaleźć szeroką gamę profesjonalnych krzeseł i foteli biurowych z opcją doboru poszczególnych elementów konstrukcji oraz materiałów tapicerskich. Pełna oferta zaprezentowana jest na stronie: https://www.centrumkrzesel.pl/. Zapraszamy!

 

Comments are closed.